Whop!

Idag har jag med övriga klassen varit i båstad för att hjälpa till med ett landsbygdsprojekt (tror jag?).
Allvarligt talat så vet jag inte varför vi var där! De talade aldrig riktigt till oss och helt plötsligt förväntade de sig att vi "studenter", som har så mycket finurliga idéer skulle brainstorma fram en massa förslag på vad man kunde göra för att utveckla landsbyggden. Inte nog med det... vi hade hela 20min på oss att sammanställa alla tankar (vilka tankar???).
Höjdpunkten var en Landsbyggdsbo (Läs Bonde. Bönder är ju alltid roliga:). Han berättade om vad de hade för förväntningar och förslag till framtida utveckling. Bl.a ville han satsa på whopsare som turister och ansåg att om landsbyggden skulle utvecklas så var det inte mot ungdomar man skulle rikta sig. Whop-sare betyder Wealthy Healthy Old People. För att behålla den tysta lungna idyllen på landet så var de den bästa målgruppen.

Lunchen bestod av soppa och vitt bröd, så jag var inte ens där för matens skull.

Senare skulle det bli studiebesök och utflykt till Hovs Hallar, med guidning av några elever som läst till just turistguide.
De två tjejerna gjorde ett riktigt fint jobb och fick bergväggen att låta riktigt intressant.

Anledningen till att vi skulle åka till båstad, trodde jag, var att få se på de områden som vi skulle vara involverade i. Men ingen visste vart det var tydligen, för vi åkte vilse hela tiden. Det resulterade i att vi åkte hem.
Jag har alltså spenderat en hel dag på något som jag inte fick ut nånting utav:(

Men politiker är inte dumma, de har bara lite otur när de tänker!

Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0